Nuvarande riktlinjer och rekommendationer avseende match, träning och cup:

Läs mer

”Veckans match” lyfter damallsvenskan – Fromm ny huvudpartner

Svensk Innebandy har signerat ett avtal med företaget Fromm, som till säsongen blir ny huvudpartner för det nya konceptet i damallsvenskan ”Veckans match”.
– Vår ambition är att lyfta allsvenskan för öka uppmärksamheten för svensk innebandy, och då behöver vi öka synligheten av damallsvenskan och på sikt sända den på samma sätt som herrallsvenskan, säger Svensk Innebandy generalsekreterare Mikael Ahlerup.

För att skärpa satsningen ytterligare på Allsvenskan lanseras till säsongen Veckans match på InnebandyTV.
I dagsläget sänds främst herrarnas allsvenska matcher på plattformen via pay per view och abonnemang. Men för att öka intresset på damsidan kommer Veckans match sändas för alla tittare. 24 matcher visas under säsongen 2020/21.
Satsningen har gjorts möjlig genom avtalet med Fromm, som går in som huvudpartner till Veckans match.

– Svensk Innebandy främjar jämställdhet och det ska genomsyra allt vi gör. Vår ambition är att lyfta allsvenskan för öka uppmärksamheten för svensk innebandy, och då behöver vi öka synligheten av damallsvenskan och på sikt sända den på samma sätt som herrallsvenskan. Det här är ett tydligt steg i rätt riktning, säger Svensk Innebandy generalsekreterare Mikael Ahlerup.

Fromm blir en av Allsvenskans nya huvudpartners, med sitt första fokus på att höja daminnebandyn. Både på kort och lång sikt.
– Vi är väldigt glada att Fromm kan bidra till att höja daminnebandyn och stärka damidrottens position överlag. Fromm och Svensk Innebandy tänker likadant gällande jämställdhet, därför är det här en perfekt satsning för oss. Förhoppningsvis ger det ringar på vattnet för ytterligare satsningar på damidrott framöver, säger Fromms VD Göran Storm.

– Fromms engagemang inom idrotten är välkänt och det är glädjande att vi nu har knutit dem till Svensk Innebandy. Genom avtalet kommer Svensk Innebandy, när behov uppstår för transport och säkrat gods, använda Fromms tjänster, säger Stefan Jonasson, marknads- och arrangemangschef för Svensk Innebandy med ansvar för avtalet.

short_text    Skrivet av Anton Rosenblad 5 veckor sedan