Så mycket har innebandyn ökat i media

Säsongen har hittills inneburit rekordsiffror i media. Både Svenska Superligan för damer och herrar ökar i antalet bilder och artiklar i jämförelse med samma period förra säsongen.

Även på webben har bevakningen ökat för båda ligorna. Det, tillsammans med ett välbevakat VM, har genererat ett starkare genomslag än tidigare.

När Svensk Innebandy för några år sedan inledde sin riktade satsning mot media hade man 213 TV-inslag på en hel säsong. Nu är siffran uppe i 235 inslag halvvägs in i den här säsongen.

"Vi kan, och ska, lyfta folksporten ytterligare i framtiden"

Göran Harnesk, generalsekreterare Svensk Innebandy

– Det är viktigt att vi alla fortsätter att markera att det betyder mycket för oss, det gör vi främst genom att klicka, läsa, sprida och dela det media publicerar. Svensk Innebandy är fortsatt på frammarsch och alla där ute är en stor del i det. Vi kan, och ska, lyfta folksporten ytterligare i framtiden – precis som vi gör så bra redan nu, säger Svensk Innebandys generalsekreterare Göran Harnesk. 

Så här har ökningen sett ut den här säsongen:
Bilder, print: 20 %

Text, print: 20 %
Webb, bild: 30 %

Foto: Per Wiklund

short_text    Skrivet av Caroline Hedelund 23 februari 2015